Po co firmie strona internetowa

Pozwala szybko uzyskać informacje o firmie, skontaktować się, przejrzeć ofertę i wreszcie nawiązać współpracę. Strona internetowa staje się dziś podstawowym elementem wspomagającym funkcjonowanie każdej firmy.

Przedsiębiorcy nie zastanawiają się w dzisiejszych czasach, po co firmie strona internetowa. Zdobywają raczej informacje o tym, jaka powinna ona być. Bo to, że firma stronę internetową musi mieć, jest pewne. I chodzi o stronę internetową w formie wizytówki, a nie sklepu internetowego.

Jak pokazują badania TNS OBOP, ponad 80 proc. przedsiębiorców uważa, że posiadanie strony internetowej to standard w dzisiejszym świecie.

Przede wszystkim strona internetowa pozwala klientom w każdym momencie dotrzeć do oferty firmy. Nawet jeśli placówka jest już zamknięta, to klienci wciąż mogą zapoznać się z produktami i usługami oferowanymi przez przedsiębiorcę. Można dzięki niej obniżyć również koszty reklamy, głównie przez możliwość analizy wydatków i ich efektywności. Liczne narzędzia monitorujące ruch na stronie pozwalają układać skuteczne akcje reklamowe. Dodatkowo gwarantują globalny zasięg, a więc wzmocnienie wizerunku u klientów z całego świata. Wiele firm przygotowuje stronę właśnie po to, by przekazywać informacje o swoich produktach i usługach. To rozwiązanie ma tę zaletę, że nie ma ograniczenia co do ilości informacji w stosunku do tradycyjnych mediów.

Klienci często szukają informacji i dokładnych opisów produktów. Dla przedsiębiorcy lepiej, by znaleźli je na jego stronie, niż czerpali z forów internetowych, których wartość merytoryczna może budzić wiele zastrzeżeń.

Zdarza się też, że klienci na podstawie strony internetowej wyrabiają sobie opinię o poziomie firmy. Wiele zależy tu od zamieszczanych na niej treści. Zdjęcia zespołu, wnętrza biura, a czasem hal produkcyjnych, pokazanie urządzeń, na których pracuje zespół, daje znak, że klient ma do czynienia z wiarygodnym przedsiębiorstwem.

Nie do przecenienia jest również możliwość skontaktowania się z firmą. Bardzo rzadko klienci używają dziś książek telefonicznych. Znacznie chętniej korzystają z wyszukiwarek internetowych. By nasza firma była widoczna w wyszukiwarce, potrzebna jest strona internetowa.

Warto jednak pamiętać, że o wartości strony świadczy jej użyteczność. Bez odpowiednich narzędzi monitorowania ruchu trudno będzie ocenić, czy pozytywnie wpłynęła na ilość nowych zleceń.

Są jednak biznesy, w których posiadanie strony internetowej nie ma większego sensu albo jest zbyt kosztowne. Chodzi tu przede wszystkim o biznesy działające lokalnie, o których istnieniu klienci i tak wiedzą. Sklep spożywczy czy mały kiosk usytuowany na osiedlu raczej nie potrzebuje strony internetowej, bo ta nie przyciągnie nowych klientów.

Ważniejsze będzie to, by tego typu punkt był otwarty w konkretnych godzinach i miał odpowiedni zestaw produktów.

Oczywiście pojawią się od razu głosy, że mógłby on prowadzić działalność w internecie i sprzedawać produkty online. Z biznesowego punktu widzenia takie działanie wcale nie musi się opłacać. Po dokładnym obliczeniu kosztów może się okazać, że sklep internetowy będzie miał zbyt małą skalę działalności, by przynosić zyski.

Autor: Szymon Ostrowski

BONUSY I PARTNERZY

więcej bonusów

WYDARZENIA I SZKOLENIA

więcej wydarzeń

NASZE ARTYKUŁY

więcej artykułów
Wybierz się na giełdę zagraniczną z analitykiem Jak zaistnieć w sieci Google

PRODUKTY I USŁUGI

więcej produktów